wtorek, 31 marca 2015

Kopytka z batatów z  boczniakami.



Od jakiegoś czasu sporo szumu na przeróżnych blogach kulinarnych robią słodkie ziemniaki czyli bataty. Lubię nowe smaki, więc  postanowiłam je  kupić i coś smacznego przyrządzić
Bataty to bulwy rośliny zwanej wilcem ziemniaczanym, ładnie, prawda? :)
Ich smak to dla mnie połączenie dyni, ziemniaka i banana.

Dziś zapraszam Was na szybkie kopytka z batatami i boczniakiem królewskim.
Polane masłem, posypane wiórkami dojrzewającego sera smakują wybornie.







 Składniki:
3 średnie bataty
3 średnie ziemniaki
2 jajka
mąka pszenna
sól, pieprz, gałka muszkatołowa,
wędzona słodka papryka
 świeży cząber
2 boczniaki królewskie
ser Grana Padano
masło

Bataty i ziemniaki gotuję w mundurkach, po przestudzeniu, jeszcze ciepłe przepuszczam przez praskę.
W misce uklepaną masę dzielę na 4 części, wyjmuję jedną i w jej miejsce wsypuję taką ilość mąki by zapełniła puste miejsce do wysokości ziemniaków. To dobry sposób na odmierzenie proporcji mąki.
Całość szybko łączę z jajkami i przyprawami , na desce formuję wałek, odcinam podłużne kopytka i gotuję w osolonej wodzie.
Trzeba dość szybko zarabiać  kolejne partie, gdyż ciasto ziemniaczane z czasem rzednie i trudno je formować.
W czasie gdy kopytka się gotują , ja na maśle i oliwie obsmażam plastry boczniaka oprószone solą i płatkami chili.
Odcedzone kopytka podaję z plastrami grzybów, polane masłem i posypane wiórkami sera i listeczkami cząbru.
Pyszności! :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz