piątek, 24 kwietnia 2015

Kruche babeczki z waniliowym budyniem



Babeczki powstały w ramach facebookowej akcji "Wypiekanie na śniadanie", w której biorę udział po raz pierwszy. To wspólne pieczenie blogerów kulinarnych na zadany, konkretny temat.
Budyniowych babeczek nie znam, nigdy ich nie widziałam nawet, więc nie wiem jak powinny smakować i wyglądać. Mam jednak stare metalowe foremki, kupione kiedyś na targu staroci, więc postanowiłam podjąć się wspólnego pieczenia :)
Babeczki z przepisu Pawła i Magdy są kruche, maślane z pysznym waniliowym budyniem, choć mój chyba wyszedł za gęsty, takie mam wrażenie, ale pierwsze koty za płoty!



Składniki na ciasto:

300 g mąki pszennej
150 g masła lub margaryny
50 g cukru pudru
2 łyżki śmietany
3 żółtka

Z podanych składników  zagniotłam ciasto i odłożyłam do lodówki na 15 minut a w tym czasie ugotowałam budyń.

Składniki:


1 szklanka mleka
3 łyżki masła
3 łyżki mąki (najlepiej krupczatki)
1 łyżka cukru ( dodałam jeszcze łyżkę ksylitolu)
2 żółtka
1 laska wanilii





Mleko zagotowałam z laską wanilii i wydłubanymi z niej ziarenkami, usunęłam strąk i wsypałam mąkę cały czas mieszając by nie powstały grudki. Potem na małym ogniu wmieszałam żółtka i cukier aż masa była jednolita i błyszcząca. Odstawiłam do przestudzenia a ze schłodzonego, rozwałkowanego  ciasta wycięłam krążki i wylepiłam wysmarowane masłem foremki. Wypełniłam je ciepłym budyniem ( nie można dać zbyt dużo, bo budyń w czasie pieczenia wypłynie) i przykryłam wyciętymi krążkami ciasta, dokładnie zlepiając brzegi.
Babeczki piekłam 30 minut w temperaturze 180 stopni. Przestudziłam w foremkach a po wyjęciu obsypałam cukrem pudrem.



 Smacznego!

W akcji udział wzięli :
Iza ze Smaczna Pyza 
Paweł z chleby.info
Ala z Ala piecze i gotuje 
Paulina z Czarna Oliwka 
Danuta z Moje wypieki i nie tylko 
Kasia z Ulubione przepisy  
Magda Z miłości do słodkości
Kasia z Mia Cucina
Elżbieta z W poszukiwaniu slow life  
Agata z Kulinarne przygody Gatity
Iwona z bloGotowanie z pasją  
Zuza z Gliko 
Wiesława z Zapach chleba
Kamila z Życie ze smakiem
Monika z Niezapomniane smaki

Dziękuję za wspólne pieczenie :)

4 komentarze: